Cum il ajuti pe cel mic sa doarma mai bine – TOP 4 sfaturi ESENTIALE pentru somnul bebelusului tau

Lipsa somnului la bebelusi poate deveni o problema atat pentru sanatatea lor, cat si pentru odihna parintilor. Pentru copiii mai mici de 4 luni, nu se poate vorbi despre un program de dormit in sine, deoarece ei nu pot sta activi mai mult de 90 de minute. De abia dupa aceasta varsta, corpul incepe sa functioneze dupa un program, activandu-se ceasul biologic personal. 

In acest moment critic, parintii trebuie sa fie foarte atenti ca cei mici, in special daca sunt firi foarte active si curioase, sa nu isi neglijeze somnul. Acestia sunt copiii care „nu isi asculta corpul” si care au nevoie de ajutor pentru a nu intra intr-un cerc vicios al oboselii.

Iata 4 sfaturi ESENTIALE care il vor ajuta pe cel mic sa aiba un somn mai bun

1. Achizitioneaza un umidificator

Pentru a diminua problemele de sanatate cauzate de aerul uscat, nivelul de umiditate optim din casa trebuie sa fie intre 40% si 60%. 

Din cauza aerului uscat, care poate fi resimtit in fiecare perioada a anului, pot aparea simptome alergice, iritatii in zona nasului si a ochilor. Este important sa apelezi la umidificatoare pentru camera bebelusului, pentru a-l ajuta sa respire un aer mai curat, fara bacterii si praf. Cu ajutorul acestui aparat poti preveni deshidratarea pielii, aparitia mucegaiului si a bacteriilor din interiorul locuintei. 

2. Nu folosi somnul ca pedeapsa

Multi copii nu pot dormi din cauza stresului. Cu siguranta ca nu iti doresti ca somnul sa reprezinte un moment de anxietate pentru copilul tau. Daca cel mic este prea agitat, nu incerca sa il trimiti la somn. Timpul petrecut in pat ar trebui asociat cu activitati placute si relaxante. 

3. Ofera-i gustari sanatoase inainte de culcare

Se poate intampla ca cel mic sa aiba o zi mai agitata si sa intampine dificultati in ceea ce priveste somnul din cauza ca este infometat. Chiar daca nu este indicat sa manance inainte de culcare, ii poti oferi o gustare, dar trebuie sa te asiguri ca este ceva sanatos, fara zahar si fara grasimi. Proteinele sanatoase si carbohidratii, precum bananele, carnea de pui, ouale, branza, tonul,  fulgii de ovaz cu lapte sau painea prajita, ajuta copilul sa adoarma mai usor si sa aiba un somn mai linistit. 

4. Creaza o atmosfera adecvata pentru somn

In general, copiii se tem de intuneric si de singuratate. Inainte de culcare, este indicat sa stai alaturi de ei, pe un scaun, sa le citesti o poveste sau sa canti un cantec de leagan linistitor. Mai mult, poti alege sa ii achizitionezi celui mic lumini de veghe, dar asigura-te ca nu au o intensitate prea mare si ca pot fi programate sa se stinga. 

In principiu, in dormitorul celui mic este bine sa fie liniste si intuneric inainte de a adormi. Este important sa aiba si un patut adecvat varstei si placerilor lui. Poate fi inspirat din desenele lui favorite, sa aiba forma unei masini sau a unui cort mic in care sa se simta protejat.

Asadar, pentru a-l ajuta pe cel mic sa se destinda si sa poata adormi fara parinti, este nevoie in primul rand de o camera curata, cu un aer respirabil si cu o atmosfera linistitoare. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.