Idei care schimbă orașul: premii în valoare de 3000 de euro și 5000 de euro pentru tinerii clujeni cu inițiative verzi și inovatoare

Programul Com’ON Cluj-Napoca Green Mission 2030 se încheie cu acordarea celor două Premii Mari pentru elevii și studenții clujeni, cu idei creative, inovatoare și sustenabile, care se aliniază misiunii Municipiului Cluj-Napoca de a deveni neutru din punct de vedere climatic până anul 2030.

În data de 12 aprilie, cele șase echipe finaliste ale programului Com’ON Cluj-Napoca Green Mission 2030 și-au prezentat inițiativele dezvoltate și consolidate, la ultima sesiune de pitching, în fața juriului format din experți în sustenabilitate, educație și inovație.

În urma deliberării, Juriul a desemnat cele două echipe câștigătoare, care s-au remarcat prin soluțiile creative și inovatoare la problemele de mediu și de sustenabilitate identificate în comunitate.

La Categoria Liceeni, Marele Premiu în valoare de 3.000 de euro a mers către Echipa Aqua Robot, cu inițiativa „Aqua Robot” – un sistem autonom de roboți acvatici care colectează deșeurile de pe suprafața apei, reduce poluarea și protejează ecosistemele acvatice.

La Categoria Studenți, Marele Premiu în valoare de 5.000 de euro a mers către Echipa GreenGarden, cu inițiativa „Sustainable community gardens built vertically” – un proiect care propune crearea de grădini comunitare verticale în spațiul urban, oferind locuitorilor oportunități de relaxare și implicare activă în protejarea mediului.

Com’ON Green Pitching Day 2 a încheiat o perioadă intensă de workshop-uri și mentorat pentru cele de 20 de echipe de elevi și de studenți care au participat în cadrul programului, bucurându-se și de sprijin financiar pentru a-și dezvolta soluții verzi, sustenabile și cu impact real pentru comunitatea clujeană.

Cele șase echipe finaliste au fost selectate în urma Com’ON Green Pitching Day 1 și au fost sprijinite cu premii în valoare de 1.500 de euro și de 2.500 de euro pentru a-și dezvolta proiectele.

Printre temele abordate de tineri, în cadrul prezentărilor, s-au numărat: reducerea poluării apelor, reutilizarea creativă a resurselor, grădini verticale urbane, reciclarea uleiului uzat, generarea de energie din pașii pietonilor și promovarea incluziunii digitale prin recondiționarea echipamentelor IT.

Prin această primă ediție Com’ON Cluj-Napoca Green Mission 2030, ne-am propus să aducem împreună atât liceeni, cât și studenți pentru că implicarea activă a noii generații este esențială în construirea unui oraș mai verde și sustenabil.

Mai mult decât o competiție, programul este o rampă de lansare: încurajăm echipele să-și ducă inițiativele mai departe, spre investitori, parteneri strategici și factori de decizie.

Un pas important pentru câștigători, dar și pentru toate cele 20 de echipe participante, este să exploreze sinergiile dintre proiectele complementare și să colaboreze pentru a crea, împreună, un impact în comunitate” – spune András Farkas, director strategic, Grupul PONT.

La Com’ON Green Pitching Day 2, ideile au fost evaluate de Juriul format din experți în domeniile de interes ale programului, printre care: Andra Tănase (Manager Dezvoltare Strategică, Formator și Specialist pe teme Green și Digital la Transilvania IT Cluster), Andi Daiszler (Președinte Asociația Daisler, om de comunicare, activist, director și fondator Lights On Romania, Strada Potaissa, cofondator Blue Monday), Paul Marc (Președinte Federația Tinerilor din Cluj, Formator și Lucrător de Tineret) și Tudor Ogner (Program manager Zbor România, Director executiv Capitala Tineretului din România).

Mai multe detalii despre programul Com’ON Cluj-Napoca Green Mission 2030, ideile înscrise, premii și regulament sunt disponibile pe: www.green.comoncluj.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.