Instrumente de marketing gratuite de la Google

Descoperă care sunt instrumentele gratuite de marketing de la Google și care permit o mai bună gestionare a afacerii online oriunde în lume.

Google este motorul de căutare cel mai utilizat la nivel global (92,04%), fiind urmat de Bing (2,7%) și Yahoo (1,47%). În România, Google este folosit de 97,71% dintre utilizatori, în timp ce Bing și Yahoo sunt utilizate de 1,56%, respectiv 0,49% dintre cei care efectuează căutări online. În condițiile în care Google deține supremația absolută în privința utilizării ca motor de căutare online, acesta este și principala modalitate de promovare a unei afaceri în mediul online. Pe lângă instrumentele plătite, Google oferă și variante gratuite, accesibile tuturor utilizatorilor.

Google – mediul perfect de promovare a unei afaceri

În anul 2021 se așteaptă o creștere a volumului de vânzări electronice de până la 4,5 trilioane de dolari. 94% dintre utilizatorii de internet folosesc Google pentru a căuta produsele și serviciile de care au nevoie. Indiferent că este vorba despre căutare mașini de spălat, televizoare, drone, jocuri aparate 77777, meșteri zugravi, materiale de construcție, jucării pentru copii, mâncare sau orice alt tip de căutare, acest motor afișează aproape instant milioane de rezultate.

Chiar și atunci când se dorește căutarea unui produs nou, Google este instrumentul utilizat – 49% dintre utilizatori îl folosesc, iar 49,67% dintre rezultatele căutării sunt convertite într-un click pe produsul sau serviciul solicitat. Unul dintre avantajele oferite de acest motor de căutare online este prezența a peste 810 caracteristici SERP unice. În plus, opțiunea de căutare vocală, care este integrată în Google Search Engine este accesta de 65% dintre utilizatorii cu vârstă cuprinsă între 25-49 de ani, cel puțin o dată pe zi.

Pentru că peste 50% din traficul global a fost realizat de pe dispozitivele mobile, Google a creat o serie de instrumente care permit optimizarea conținutului site-urilor pentru accesarea de pe terminalele portabile. 63,57% dintre companii iau în considerare optimizarea conținutului platformelor deținute pentru că acestea să fie mai ușor de accesat de pe mobil -22,07% dintre companii nu sunt interesate, iar 14,36% încă nu sunt siguri că ar fi o măsură avantajoasă).

În 2019, cheltuielile de promovare pe dispozitivele mobile au atins nivelul de 190 de miliarde de dolari, iar pentru 2022 se preconizează a ajunge la 280 de miliarde de dolari. Utilizarea instrumentului Google Ads pentru promovarea cu reclame pe mobil a crescut vânzările pe anumite segmente (de exemplu pe vânzările la telefoane mobile) cu până la 70%. GDN (Google Display Network) are un nivel de penetrare de până la 90% dintre utilizatorii de internet. În funcție de tipul afacerii derulate, notorietatea brandului poate crește cu valori cuprinse între 34, 6% și 48% atunci când se utilizează Google Ads.

Instrumente gratuite de la Google pentru cei interesați de o promovare de succes

Testarea versiunii mobile a site-ului este foarte importantă, mai ales că rata de respingere și conversia în rezultate pozitive este foarte importantă. De exemplu, testarea versiunii mobile a unui site cu opțiunea gratuită “Test my Site” îi oferă utilizatorului date despre timpul de încărcare a site-ului pe rețelele mobile 4G și 4G +. Google consideră un timp bun de încărcare intervalul 0-2, 5 secunde, iar viteza de încărcare a paginii trebuie să fie cuprinsă între intervalul 0-1 secundă.

Lista instrumentele pe care le poți accesa în mod gratuit include Google Trends, unde poți afla date despre un termen de căutare – de exemplu Vulkan Vegas – de la nivelul de interes global și până la cel pe regiuni, dacă este un cuvânt care se încadrează în trendurile în creștere, care sunt căutările similare și pot fi realizate comparații cu alți termeni de căutare. Este un instrument util pentru a realiza o monitorizare a brandului propriu, a competitorilor și de identificare a trendurilor în vogă.

Google Garage este un instrument gratis care îi permite utilizatorului să își îmbunătățească cunoștințele de marketing digital. Se bazează pe teste, prezentări video și multe alte moduri de dezvoltare a abilităților digitale. Google My Business îi oferă utilizatorului multiple posibilități de a afla părerile clienților despre afacerea sa, de îmbunătățire a profilului de prezentare, de adăugare a unor fotografii elocvente pentru afacere, precum și de a transforma afacerea într-una mai atractivă pentru potențialii clienți.

Search Console include multiple instrumente gratuite ce îi permit utilizatorului să obțină date despre afacerea sa și să-și crească vizibilitatea în cadrul motorului de căutare. În acest mod, performanța în timpul căutării va fi îmbunătățită, ceea ce va ajuta la o promovare mult mai eficientă a afacerii. Google Alerts îi este folositor utilizatorului care vrea să obțină informații în timp real despre diverse elemente precum știri, bloguri, cărți și multe altele. Permite monitorizarea brandului prin semnalarea mențiunilor legate de acesta, de a afla informații despre competitori sau de a urmări evoluția trendurilor.

Instrumentul gratuit Google Forms poate fi accesat atât de utilizatorii fizici, cât și de companii, permițându-le să creeze sondaje online, teste, chestionare sau evenimente, fiind disponibil atât pentru mobil, cât și pentru desktop. Afișarea rezultatelor se realizează în timp real, ceea ce îi oferă utilizatorului posibilitatea de a monitoriza rezultatele pe măsură ce acestea sunt colectate.

Este bine știut faptul că Google și-a propus să eficientieze la maxim acțiunile de promovare derulate prin intermediul său. De aceea, instrumente precum Keywords Planner sau Public Data Explorer sunt foarte utile pentru afla mai multe detalii despre volumul de căutare lunar, costurile estimate pe click pentru anumite cuvinte-cheie, nivelul competitorilor, precum și pentru a afla date de natură publică din multiple surse (de la instituții și organizații publice) la nivel global. Grație acestor instrumente pe care Google le oferă utilizatorului în mod gratuit, acesta își va eficientiza afacerea pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.