Profitul Renault a crescut în 2013 cu 59%, datorită majorării vânzărilor la modelele low-cost Dacia

Profitul operațional al Renault, al treilea mare producător auto european, a crescut anul trecut cu 59% datorită majorării vânzărilor la modelele low-cost Dacia și a măsurilor de reducere a costurilor, relateaza Bloomberg.

logan dacia
Foto: (c) ANGELO BREZOIANU / AGERPRES ARHIVA

Profitul înainte de taxe, impozite și elemente excepționale a urcat în 2013 la 1,24 miliarde de euro (1,69 miliarde de dolari), depășind estimările analiștilor, de 1,06 miliarde de euro. Veniturile au crescut anul trecut cu 0,5%, la 40,9 miliarde de euro.

Renault se așteaptă la creșterea vânzărilor și a profitului operațional în 2014. Compania are ca obiectiv să ajungă la venituri anuale de 50 miliarde de euro în următorii trei ani.

Profitul net a scăzut cu 66%, la 586 milioane de euro. Renault a anunțat că va menține neschimbate dividendele, la 1,72 euro pe acțiune.

„Angajamentul tuturor angajaților Renault a permis grupului să-și îndeplinească obiectivele din 2013, într-un mediu nefavorabil. Întărit de acest rezultat, grupul poate începe cu încredere a doua etapă a planului strategic”, a declarat directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Luna aceasta, compania a anunțat că intenționează să-și dubleze cota de piață în India. În decembrie, Renault a primit aprobarea autorităților de reglementare din China, cea mai mare piață auto din lume, pentru a construi prima sa fabrică în statul asiatic.

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Renault a fost singurul producător auto din Europa din primii cinci care a raportat creșterea vânzărilor în 2013. Avansul s-a datorat creșterii cu 23% a vânzărilor Dacia, care a compensat declinul de 1,5% al brandului Renault.

Și partenerul de alianță al Renault, producător auto nipon Nissan, a anunțat săptămâna aceasta creșterea profitului net cu 56,8% în trimestrul patru din 2013, depășind estimările analiștilor, pe fondul deprecierii yenului și al îmbunătățirii vânzărilor în China.

Alianța Renault-Nissan, împreună cu divizia din Rusia, AvtoVAZ, a vândut anul trecut un număr record de vehicule — 8,3 milioane — clasându-se pe locul patru în topul producătorilor auto globali, după Toyota, General Motors și Volkswagen.

În 2013, Nissan a vândut 5,1 milioane de unități în întreaga lume, în timp ce livrările Renault au ajuns la 2,63 milioane de vehicule, iar AvtoVAZ a comercializat 353.000 de unități.

Vânzările Dacia au crescut la nivel mondial cu 19,3%, în 2013, în comparație cu anul precedent, ajungând la aproape 430.000 de unități. Vânzările Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vândută marcă a constructorului, cu 150.591 de unități.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.