Profitul Renault a crescut în 2013 cu 59%, datorită majorării vânzărilor la modelele low-cost Dacia

Profitul operațional al Renault, al treilea mare producător auto european, a crescut anul trecut cu 59% datorită majorării vânzărilor la modelele low-cost Dacia și a măsurilor de reducere a costurilor, relateaza Bloomberg.

logan dacia
Foto: (c) ANGELO BREZOIANU / AGERPRES ARHIVA

Profitul înainte de taxe, impozite și elemente excepționale a urcat în 2013 la 1,24 miliarde de euro (1,69 miliarde de dolari), depășind estimările analiștilor, de 1,06 miliarde de euro. Veniturile au crescut anul trecut cu 0,5%, la 40,9 miliarde de euro.

Renault se așteaptă la creșterea vânzărilor și a profitului operațional în 2014. Compania are ca obiectiv să ajungă la venituri anuale de 50 miliarde de euro în următorii trei ani.

Profitul net a scăzut cu 66%, la 586 milioane de euro. Renault a anunțat că va menține neschimbate dividendele, la 1,72 euro pe acțiune.

„Angajamentul tuturor angajaților Renault a permis grupului să-și îndeplinească obiectivele din 2013, într-un mediu nefavorabil. Întărit de acest rezultat, grupul poate începe cu încredere a doua etapă a planului strategic”, a declarat directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Luna aceasta, compania a anunțat că intenționează să-și dubleze cota de piață în India. În decembrie, Renault a primit aprobarea autorităților de reglementare din China, cea mai mare piață auto din lume, pentru a construi prima sa fabrică în statul asiatic.

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Renault a fost singurul producător auto din Europa din primii cinci care a raportat creșterea vânzărilor în 2013. Avansul s-a datorat creșterii cu 23% a vânzărilor Dacia, care a compensat declinul de 1,5% al brandului Renault.

Și partenerul de alianță al Renault, producător auto nipon Nissan, a anunțat săptămâna aceasta creșterea profitului net cu 56,8% în trimestrul patru din 2013, depășind estimările analiștilor, pe fondul deprecierii yenului și al îmbunătățirii vânzărilor în China.

Alianța Renault-Nissan, împreună cu divizia din Rusia, AvtoVAZ, a vândut anul trecut un număr record de vehicule — 8,3 milioane — clasându-se pe locul patru în topul producătorilor auto globali, după Toyota, General Motors și Volkswagen.

În 2013, Nissan a vândut 5,1 milioane de unități în întreaga lume, în timp ce livrările Renault au ajuns la 2,63 milioane de vehicule, iar AvtoVAZ a comercializat 353.000 de unități.

Vânzările Dacia au crescut la nivel mondial cu 19,3%, în 2013, în comparație cu anul precedent, ajungând la aproape 430.000 de unități. Vânzările Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vândută marcă a constructorului, cu 150.591 de unități.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.