ROMEDIN: Educație pentru incluziune și dreptate socială. Proiect de 250.000 euro pentru educatia romilor!

Fundația Desire pentru Deschidere și Reflecție Socială lansează proiectul Servicii socio-educaționale pentru incluziunea romilor (ROMEDIN), implementat în Cluj-Napoca și finanțat prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în Româniai inclusiv cele de informare și promovare, proiectul va avea aproximativ 2.000 de beneficiari direcți și indirecți.

romi

ROMEDIN acționează în domeniul educației școlare și contribuie la susținerea educației incluzive, a educației pentru incluziune socială, pentru drepturile omului și pentru dreptate socială. Implementat în perioada 15 septembrie 2014 – 14 martie 2016, proiectul are un buget total de 249,947.00 Euro, din care valoarea finanțării nerambursabile prin Granturile SEE 2009-2014 este de 224,952.30 Euro, iar suma de 24,994.70 Euro reprezintă co-finanțare din partea Primăriei Cluj-Napoca.

Partenerii proiectului sunt Asociația Femeilor Împotriva Violenței – ARTEMIS, Fundația TRANZIT, Asociatia Comunitară a Romilor din COASTEI, Departamentul de Asistență Socială al Facultății de Sociologie și Asistență Socială din Universitatea Babeș-Bolyai, Inspectoratul Școlar Județean Cluj și Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

Lansat în 16 octombrie cu un seminar de lucru și printr-o serie de acțiuni de prezentare și promovare a inițiativei în comunitățile marginalizate din Pata Rât și în școlile clujene, proiectul include în etapa inițială și o microcercetare. Derulată între 15 octombrie și 15 decembrie 2014, aceasta identifică nevoile și problemele educaționale din comunități și din școli, privind marginalizarea socială, precum și opțiunile de participare la activitățile ROMEDIN.

Proiectul Servicii socio-educaționale pentru incluziunea romilor capacitează societatea civilă locală în vederea implementării, în parteneriat cu instituții publice locale, a unui model inovator de intervenție care contribuie la eliminarea marginalizării sociale în orașul Cluj, și în mod particular la incluziunea socio-teritorială a comunităților marginalizate din Pata Rât. ROMEDIN valorizează capacitatea școlii de a îndeplini un rol public în promovarea dezvoltării incluzive și coezive a societății locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.