S-a lansat Târgul Agro – platformă online de bursă agricolă

Societăţile Optima Group SRL şi ArtSoft Consult SRL, membre în cadrul Asociaţiei Cluj IT, anunţă lansarea proiectului pivot „Bursa OnLine pentru aprovizionarea mediului urban cu Produse Alimentare Ecologice”. Sub denumirea comercială de Târgul Agro , platforma online de tip bursă agricolă este destinată tuturor categoriilor de producători, comercianți, transportatori și consumatori de produse agricole şi alimentare.

targul agro bursa online agricola

Produsul IT a fost dezvoltat în cadrul unui proiect finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, Axa 1 POSCCE, operaţiunea 1.3.3, proiect demarat de Asociaţia Cluj IT în anul 2014. În contextul proiectului au fost dezvoltate complet patru platforme IT inovative, alte 12 produse software au fost duse pană în faza de design, iar scopul general al proiectului a fost de a genera un areal de vieţuire bazat pe conceptul inovativ de comunitate urbană ecologică şi complet informatizată, consacrată sub paradigma de „networked ecological city”.

Grupul ţintă al proiectului pivot Târgul Agro este reprezentat, pentru început, de zona urbană a Clujului şi de localităţile limitrofe, respectiv de judeţele învecinate care aprovizionează pieţele şi comercianţii din Cluj cu produse agroalimentare. Obiectivele pe termen mediu şi lung includ atât creşterea numărului de utilizatori, cât şi dezvoltarea platformei în toată ţara.

Beneficiarii și utilizatorii soluției software dezvoltate sunt:

● Producătorii agricoli de orice dimensiune şi orice formă asociativă a acestora;
● Firmele specializate în vânzarea de produse agricole, respectiv cele de depozitare/prelucrare/conservare a acestora;
● Magazine individuale şi lanţuri comerciale;
● Firmele sau persoanele fizice specializate în transportul de produse agricole;
● Consumatorii finali;
● Organismele cu profil agricol ale statului român (Ministerul Agriculturii, Direcţiile Agricole etc.);
● Grădiniţele şi cantinele sociale din Cluj;
● Primăriile localităţilor din zonele sursă pentru produsele agricole.

Târgul Agro promovează ideea de comercializare de produse agroalimentare direct de la producători, iar sloganul folosit în cadrul activităţii de promovare a siteului este „T ârgul Agro – hrană românească mai bună şi mai ieftină”.

Întrucât interesul populaţiei faţă de alimentaţie este unul în continuă creştere, vizând atât calitatea produselor consumate, cât şi sumele alocate cumpărăturilor alimentare, Târgul Agro vine în întâmpinarea acestei nevoi cu servicii complete de intermediere între producători şi consumatori.

Până la sfârşitul anului 2015, fiecare utilizator al platformei online beneficiază de acces nelimitat în contul său de pe siteul targulagro.ro.

Perioada de implementare a proiectului a fost de 18 luni şi sa finalizat la sfârşitul lunii octombrie 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.