Top activități la fel de distractive și în 2050

Află care vor fi cele mai distractive modalități de recreere în 2050, ce activități distractive se vor păstra și multe alte informații.

Într-o lume aflată într-o permanență adaptare la schimbările zilnice la nivel global, conceptul de distracție pare să modifice în același ritm. Mediul digital capătă o importanță din ce în ce mai mare în ponderea activităților noastre din fiecare zi, ceea ce reconfigurează modul în care ne distrăm.

Sporturile au devenit mai urmărite sub formă de e-sports (platforma Twitch a raportat un număr de peste 5 miliarde de ore vizualizate în 2020), oamenii joacă din ce în ce mai puțin la cazinourile terestre și optează pentru un cazinou online, iar mișcarea în aer liber a fost înlocuită de cea realizată indoor, cu ajutorul dispozitivelor VR. Oare ce activități vor rămâne la fel în 2050 și care vor fi noile trenduri în materie de distracție?

Distracție offline versus activitățile distractive online

Numărul posesorilor de terminale inteligente crește cu rapiditate în fiecare an (în 2020 s-au înregistrat 5, 19 miliarde de utilizatori de conexiuni mobile, 4, 54 miliarde de utilizatori de internet și 3, 80 miliarde de conturi active pe platformele de social media). Începând cu 2020, pe fondul crizei sanitare și a tuturor restricțiilor impuse în perioada de lockdown și a stării de alertă, oamenii au căutat să identifice noi moduri de a se distra acasă.

Astfel, Youtube a atins borna de 2 miliarde de abonați, iar Netflix a ajuns la 200 de milioane de plătitori pentru serviciile lor. Platformele de streaming video, rețelele de socializare și activitățile pe internet au reprezentat una dintre modalitățile de distracție favorită a românilor în 2020 – nu mai puțin de 7 ore și 21 de minute petrecute zilnic pe internet. La nivel global, jocurile video au atras 48% dintre oameni, iar pe viitor, 29% dintre aceștia au declarat că modalitatea lor de distracție o va reprezenta petrecerea timpului liber jucându-se diverse jocuri video.

Activitățile fizice și mișcarea este în scădere în topul preferințelor oamenilor la nivel global – mai puțin de 5% dintre aceștia preferă să facă sport că metodă recreativă. În schimb, este preferată interacțiunea pe rețelele de socializare ca formă de distracție – românii dedică aproximativ 2 ore și 13 minute din timpul lor, în fiecare zi, acestei activități. Discuțiile pe rețelele sociale au crescut ca mod de înlocuire a interacțiunii fizice dintre persoane. Astfel, WhatsApp a ajuns la 1, 6 miliarde de utilizatori activi, în timp ce Facebook Messanger a atins borna de 1, 3 miliarde de utilizatori activi.

Este cât se poate de clar că oamenii au început să prefere să se distreze în moduri care implică un nivel cât mai scăzut de activitate fizică. De exemplu, procentul căutărilor vocale este în creștere (cel mai mare procent a fost înregistrat în China – 55%, în timp ce în România, valoarea a crescut cu 25%) pe segmentul de vârstă 16-64 de ani (lunar, de pe orice dispozitiv). Chiar și creșterea numărului de locuințe inteligente (134, 1 milioane la nivel global) este un indicator al faptului că oamenii caută să se distreze mai mult indoor decât outdoor.

Cum ne vom distra în 2050?

Există câteva certitudini în ceea ce privește modul de distracție al viitorului. Printre acestea se numără cinematografele (care se vor baza pe conceptul de Real-Time Thunderdome), sălile de fitness și activitățile care pot fi încadrate în categoria “ieșiri în natură” – drumeții, trekking și alte activități de acest gen. Una dintre modalitățile de distracție în natură o va reprezenta “urmărirea păsărilor”, estimările specialiștilor indicând o creștere a numărului persoanelor interesate de această activitate până la 127, 8 milioane de oameni.

Activitățile care prezintă interes și în acest moment – în general tot ceea ce are legătură cu lumea sporturilor – vor continua să îi intereseze pe oameni și în 2050. Numai că, în următorii ani, tehnologiile VR și AR vor transforma nivelul de interacțiune cu sportul și distracția oferită de acesta. Locuințele vor fi dotate cu propriile sisteme TV bazate pe realitatea virtuală și augmentativă – transmisiuni 4K-8K și cu sunet 3D – iar conceptul de TV interactiv va capăta amploare până în 2050.

Concertele de muzică vor putea fi accesibile de acasă, cu un câmp de vizualizare de 360 de grade, iar vizitele la muzeu se vor muta complet în mediul online prin intermediul interfețelor coordonate de IoT. Desigur, jocurile (de orice fel) în varianta digitală vor capta interesul oamenilor până în 2050 – de la concursuri TV și până la jocurile video clasice (în acest moment, 69% dintre jucători își folosesc mobilul pentru a se juca, în timp ce 41% se joacă de pe PC, iar 21% de pe console).

Astăzi sau în 2050, un lucru este clar: oamenii nu vor renunța să se distreze, indiferent de ceea ce se întâmplă în lume. Acasă ori într-un spațiu care le oferă siguranță, optând pentru o modalitate sau alta de recreere, aceștia vor continua să se distreze și să se bucure de viață!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.