Tu cât timp pierzi zilnic pe telefon? TOP 5 moduri de a scăpa de dependența de tehnologie

În zilele de astăzi, social media a devenit un element din ce în ce mai prezent în viața fiecăruia. Este important să conștientizezi atât efectele pozitive, cât și influența negativă pe care aceasta o poate avea asupra vieții zilnice. Te poți simți anxios atunci când nu ai telefonul lângă tine sau chiar frustrat dacă bateria se descarcă. Aceste lucruri pot indica o dependență excesivă de rețelele sociale sau de tehnologie. Dacă simți că aceste efecte îți îngreunează viața sau că nu poți să funcționezi normal fără accesul la telefon, atunci este indicat să te deconectezi de la tehnologie, pentru a te putea reconecta cu cei din jur.

Iată 5 modalități ușoare prin care poți scăpa de dependența de telefon sau social media!

1. Configurează-ți telefonul

Pentru a începe „detoxifierea” de telefonul mobil, trebuie mai întâi evaluată gravitatea problemei. Poți începe prin a-ți verifica numărul de ore petrecute zilnic pe dispozitiv. De asemenea, poți descărca aplicații care să te atenționeze atunci când ai depășit o anumită limită prestabilită de utilizare a telefonului. 

2. Reordonează pictogramele

Reordonarea pictogramelor este o soluție ușoară de a scăpa de dorința de a deschide telefonul. Creierul se obișnuiește să urmeze o secvență de aplicații (rețele sociale, e-mail, jocuri) deschise într-un ciclu automat. Schimbarea ordinii pictogramelor o dată pe lună te forțează să înveți din nou acele mișcări, ducând la o frecvența de utilizare mai redusă.

3. Schimbă interfața telefonului în tonuri de gri

O altă soluție care afectează circuitele de dopamină ale creierului este utilizarea unui mod ecran în care culorile sunt eliminate și totul este în tonuri de gri. Culorile strălucitoare fac totul mai atractiv, iar imaginile alb-negru îți vor reduce dorința de a interacționa cu aplicațiile.

4. Lasă telefonul într-o altă cameră

A avea telefonul mobil pe noptieră, la îndemână, poate avea numeroase consecințe negative. Utilizarea acestuia înainte de somn interferează cu odihna, iar folosirea acestuia imediat ce te trezești crește nivelul de stres. De asemenea, deschiderea repetată a acestuia în mijlocul nopții poate accentua oboseala, spunându-i creierului că este timpul să fie atent și împiedicându-te astfel să dormi. 

Dacă simți totuși nevoia să îți stimulezi imaginația înainte de culcare, poți înlocui telefonul cu lectura unei cărți, pentru a te ajuta să te relaxezi fără stimularea constantă din partea luminii albastre. Poți găsi o ofertă variată de cărți de beletristică pe librăria online Bookzone.ro, în diferite stiluri sau genuri, potrivite pentru orice preferințe.

5. Dezactivează notificările

Dacă simți că trebuie să reacționezi imediat ce primești o notificare pe rețelele sociale, încearcă să-ți ajustezi setările telefonului pentru a-ți arăta numai apelurile și mesajele importante. Astfel, sarcinile zilnice nu vor mai fi întrerupte, iar accesul la informații devine un proces activ, nu un reflex.

În cele din urmă, utilizarea telefonului are avantajele și dezavantajele sale. Dacă folosești prea mult rețelele sociale, poți resimți, la un moment dat, anumite efecte negative asupra sănătății. Utilizează telefonul și social media în mod creativ și echilibrat, pentru a-ți menține sănătatea fizică și mentală pe termen lung.

Sursă foto: Pixabay.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.