Care vor fi regulile împotriva COVID-19 de pe litoralul românesc în acest sezon estival?

Operatorii economici și administratorii plajelor au primit din partea autorităţile responsabilitatea urmăririi şi aplicării normelor şi recomandărilor în legătură cu prevenirea și combaterea răspândirii COVID-19. 

În urma unui ordin al Ministerului Sănătăţii piblicat în Monitorul Oficial care cuprinde regulile pentru turiştii care vor ajunge pe litoralul românesc în această vară şi pentru administratorii plajelor de la Marea Neagră. Pe umerii operatorilor economici și ai administratorilor plajelor va cădea o mare responsabilitate, având în vedere ceea ce se întâmplă de regulă vara pe plajele din România, respectiv aglomeraţia de genul cearceaf lângă cearceaf.  

Administratorii plajelor trebuie să amplaseze la loc vizibil regulamentele de acces şi de comportament pe plajă şi să asigure măsuri pentru respectarea unei distanţe de doi metri (stânga/dreapta, faţă/spate) între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite.

Astfel, pentru reducerea riscului de infectare cu COVID, administratorii plajelor trebuie să adopte măsuri pentru: restricţionarea accesului la plajă dacă limitele de capacitate stabilite sunt depăşite şi distanţa fizică nu poate fi menţinută; asigurarea accesului prin puncte de intrare clar semnalizate; stabilirea de culoare unidirecţionale, separate, de intrare şi de ieşire; rezervarea utilizării plajei pe anumite perioade de timp se face prin intermediul unui sistem de rezervare online sau telefonic şi/sau adoptarea de ore strategice de funcţionare sau criterii de închidere flexibile;

Accesul în zonele de schimbare, vestiare, toalete trebuie să respecte regulile de distanţare fizică; trebuie să se menţină o distanţă de cel puţin doi metri între persoane (inclusiv angajaţii) în orice moment, excepţie fiind membrii aceleiaşi familii sau dacă siguranţa activităţii de bază necesită o distanţă mai scurtă (de exemplu, ridicarea echipamentelor grele); amenajarea zonelor de lucru (de exemplu scaune pentru salvamari, turnuri), astfel încât cei care prestează servicii pe plajă să stea distanţaţi la cel puţin 1,5 metri; instalarea unor bariere fizice la punctele de plată, cu amplasarea lor între spaţiul rezervat personalului care îşi desfăşoară activitatea în unitate şi turişti.

Măsurile prevăd ca servirea clienţilor să se facă de personalul care îşi desfăşoară activitatea pe plaja concesionată, fără deplasarea clienţilor în punctele de servire şi evitarea, pe cât posibil, de a servi produse neambalate. Scaunele sau şezlongurile trbeuie folosite individual, fără ca ele să fie împărţite între persoane care nu sunt membri ai aceleiaşi familii.

Înainte şi după fiecare utilizare, scaunele, şezlongurile şi umbrelele vor fi curăţate şi dezinfectate cu produse biocide avizate, iar toaletele de pe plajă trebuie să aibă săpun, dezinfectant cu cel puţin 60% alcool, prosoape de hârtie şi coşuri de gunoi fără atingere. Suprafeţele atinse frecvent trebuie curăţate şi dezinfectate.

Nu sunt permise activităţi sportive sau de agrement decât în spaţii special amenajate cu acest scop, cu limitarea numărului de persoane care nu aparţin aceleiaşi familii„, se mai arată în ordin.

Administratorii plajelor trebuie să se asigure în plus că normele de distanţare fizică sunt aplicate în mod eficient şi că se evită pe cât posibil interacţiunea fizică cu şi între clienţi, iar angajaii poartă mască.

Ordinul mai prevede ca operatorii economici sau administratorii din sectorul plajelor turistice, înainte de reluarea activităţilor, să respecte următoarele obligaţii: verificarea stării de întreţinere a tuturor spaţiilor, facilităţilor, echipamentelor; revizuirea planurilor şi procedurilor de igienizare, dezinfecţie şi de autocontrol pentru creşterea frecvenţei acestor operaţiuni; asigurarea de dispozitive şi produse biocide avizate necesare dezinfectării mâinilor personalului lucrător, a spaţiilor, facilităţilor, echipamentelor şi ustensilelor utilizate; igienizarea şi dezinfecţia cu substanţe biocide avizate a tuturor spaţiilor, facilităţilor, echipamentelor, a grupurilor sanitare utilizate de personalul care îşi desfăşoară activitatea în unitate din cadrul operatorilor economici sau al administratorilor, după caz, şi a celor utilizate de turişti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.