Serviciul Peditel „1791” – urgențe și sfaturi medicale pediatrice, NON STOP, prin telefon – va fi mutat din incinta Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii, unde a funcționat în ultimele 16 luni! Proiectul devine național la începutul lunii iunie!

În 2013, prin Fundația Părinți din România și-a asumat implementarea în Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj, în fapt realizarea, transformarea unei idei, care părea un vis, un call center pediatric non-stop, o idee inovativă inițiată de Conf. Dr. Călin Lazăr, Director medical al Spitalului Clinic de urgență pentru Copii Cluj

peditel 1791 - cristina grigorie, fundatia parinti pentru romania

Inovativ, util, nou, cu puține șanse de reușită, așa suna provocarea în ianuarie 2013, iar costurile de implementare, inițiale, dădeau emoții în ceea ce privește găsirea surselor de finanțare.

Inițial cu pași mici, dar cu încrederea și credința că binele făcut bine, devine contagios, se vede și se aude, cu imaginea clară că, părinții au nevoie de un sfat medical profesionist, în orice oră din zi și din noapte, cu gândul că, e mult mai confortabil să fii ajutat de la capătul unui telefon, de un medic, atunci când copilul nu are o urgență medicală, care să necesite prezența la UPU/Camera de gardă, am început odiseea a ceea ce a devenit un proiect de utilitate comunitară. PEDITEL 1791. Urgențe și sfat medical pediatric prin telefon, non stop.

Acest proiect s-a derulat în perioada ianuarie 2014 – 30 aprilie 2015 în incinta Spitalului Clinic de Urgență pentru copii Cluj și a fost finanțat de Fundația Vodafone România cu suma de 85.000 de euro.

În 16 luni de funcționare, PEDITEL 1791 a intrat în conștiința comunității! Aproape 12.000 de părinți din județul Cluj și din toată țara au apelat cu încredere și și-au rezolvat o problemă medicală a copilului, prin intermediul acestui proiect.

PEDITEL 1791 este prietenul de încredere, specialistul, la o tastă distanță ce asigură părinților liniștea și copiilor, fericirea și alinarea durerilor.

Serviciul PEDITEL 1791 este deservit de 32 de medici specialiști/primari, pediatri sau medicină de urgență selectați din cadrul spitaului sau din alte unități sanitare, medici care au urmat un program special de pregătire în domeniul consultațiilor telefonice pentru urgențe pediatrice.

Programul de lucru este structurat pe ture, urmate de gardă, serviciul funcționează 24/7 fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă.

Proiectul PEDITEL 1791 si-a dovedit utilitatea pentru părinți și sistemul medical public – atât în serviciul pediatric, cât și în serviciul de ambulanță, devenind un proiect comunitar, care este necesar să își continue funcționalitatea, fiind un proiect sustenabil și benefic atât din perspectiva medicală, cât și ca eficiență const/beneficiu, financiară.

Obiectivul acestui proiect este scăderea numărului de părinți care nu au o urgență medicală și accesează serviciul de primiri urgențe pediatrice.

Avantajele PEDITEL 1791

– reducerea vizitelor la spital în cazul în care nu este o urgență medicală
– educarea părintelui în privința sănătății părinților
– scăderea nivelului de panică și stres în situații medicale de urgență cu copilul
– creșterea nivelului de confort a copilului bolnav care nu se află într-o urgență majoră (stare critică)
– accesul non stop la sfat medical specializat

Telefonul 1791 va fi funcțional începând din data de 11 mai. Proiectul este acoperit financiar până la sfârșitului anului fiscal, 31 decembrie 2015, prin fonduri furnizate de Fundația Părinți din România și Fundația Vodafone.

Serviciul PEDITEL 1791 a încetat în această dimineață, ne mai fiind dorit de conducerea Spitalului de Urgență pentru Copii Cluj, în incinta căruia acest serviciu a funcționat timp de 16 luni. Initiatorii proiectului vor anunța în data de 11 mai noua locație care va găzdui serviciul PEDITEL 1791, care va fi disponibil la nivel national incepand din luna iunie, iar numarul de medici pediatri care vor oferi sfaturi prin telefon parintilor va ajunge la 60, asigurand garzi de cate 24 de ore.

Raportul de activitate al serviciului PEDITEL 1791 în perioada ianuarie 2014 – 30 aprilie 2015

– 9628 de cazuri pediatrice rezolvate
– 11.995 de apeluri telefonice
– 68% dintre apeluri s-au soluționat prin recomandări telefonice, fără a mai fi necesară prezentarea la medic a părinților cu copii.
– 2500/3000 de ambulanțe trimise către cazuri urgente
– 97% dintre părinți s-au declarat foarte mulțumiți de serviciul PEDITEL 1791
– 78% dintre părinți sunt mulțumiți de timpul de așteptare până la preluarea de către medic
– 89% dintre părinți nu au nemulțumiri legate de serviciul PEDITEL 1791
– 79% dintre părinți și-ar fi rezolvat problema medicală a copilului utilizând rețelele de socializare, întrebând un alt părinte, așteptat până dimineața.

peditel 1791

„Dacă totul funcționează bine, proiectul PEDITEL 1791 va fi funcțional la începutul lunii iunie. La nivel național ne propunem să avem încă 30 de medici, pe lângă cei 32 deja existenți, pentru că am considerat că sunt două-trei numere în așteptare, maxim 60 de medici. Gărzile vor fi asigurare non-stop. Nu cred că putem spune că am fost dați afară din Spitalul Clinic de Urgență pentru copii Cluj, cred că este doar o încheiere a unui parteneriat. Vom anunța viitoarea locație unde va funcționa serviciul în data de 11 mai. Sediul central va fi la Cluj.

Numărul „1791” va putea fi apelat în rețelele mobile Orange, Vodafone și Telekom, dar am încheiat o colaborare și cu RCS-RDS. Costurile anuale se situează undeva la 65.000 de euro, iar lunar acestea ajung la 11.000 de euro. Primăria Cluj-Napoca a finanțat acest proiect cu suma de 150.000 de lei”, a declarat Cristina Grigore, director executiv Fundația Părinți din România.

VIDEO

Primăria Cluj-Napoca este primul Ambasador Instituțional al proiectului PEDITEL 1791, proiect care a plecat de la Cluj, un oraș care încurajează inovația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.